Pages

Saturday 25 June 2011

10 Great Food In The World 10 Makanan Terbaik Di Dalam Dunia

Pada post kali ini,, TAH ingin mengkongsikan kepada anda beberapa jenis makanan yang terdapat di dunia ini,, 
Jom kita usha!!!

Burger anak tikus di China
 Di China, anak tikus yang baru lahir dipercayai boleh menambah stamina yang tinggi dan membuatkan tubuh lebih 'fit'. anak tikus juga mempunyai nilai protein yg tinggi. anak tikus juga boleh mengubati berbagai jenis penyakit dan salah 1 nya adalah asma. Di negara China, sajian anak tikus dengan beraneka jenis adalah perkara biasa.
 
Otak monyet hidup di China
Otak monyet yang masih hidup (otaknya yang masih berdenyut) kononnya boleh mengubati masalah vitality pada lelaki. Ianya juga boleh menambah stamina. Monyet yang masih hidup dimasukkan ke dalam karung. kemuadian,kepalanya dipukul sampai pengsan (supaya monyet tersebut masih hidup),, then, kepala bahagian atas dikupas dan tengkoraknya  untuk mmengambil otaknya mentah2 dan dimakan dengan menggunakan straw. 

Ulat Rebus Di Botswana
 suku kaum yg terdapat di Botswana menjadikan ulat mapone sbgai menu makan harian..
Ulat2 yg telah dikumpulkan akan dimasak menggunakan periuk dan dimakan bersama2!
 
Soya Busuk di China
  Soya yang telah berkulat atau bercendawan diolah untuk menjadikan makanan, dan hanya terdapat di China.
 
 Janin Telur Itik di Filipina
 Di Filipina,,, telur itik yang berusia 2 minggu atau yang telah bertukar menjadi janin di masak atau direbus lalu di makan dengan menggunakan sos atau kicap masin,.. telur spt ini dipercayai mempunyai kandungan protein yang tinggi,,
 
 Steak Daging Buaya di Singapore
 Di Singapura,,, Daging buaya (kebanyakannya anak buaya) dijadikan steak buaya. daging2 buaya (terutamanya di bahagian kaki dan paha) disajikan bersama kentang goreng.. hanya restoren2 yang tertentu sahja yang menjual steak daging beliau spt Cantonese Dining Restaurant Summer Palace kat Regent Singapore.
 
 Bebola mata Ikan tuna di Jepun
 Di jepun,, bola mata ikan tuna yang mentah dan masih kemerah-merahan dimakan bergitu sahaja. bola mata ikan tuna dipercayai boleh menambah stamina ketika sedang beraktiviti..
 
Sperma Ikan Cod di Negara Asia Timur
Di wilayah asia timur, gumpalan sperma ikan cod dapat dijadikan santapan di hotel2 mewah dan dijual dengan harga yang sangat mahal!
 
  Sos Dari Sperma Ikan Mas Di Hungaria
 Di Hungaria, sperma ikan mas dicampur dengan susu untuk dijadikan sos dan disajikan dengan sup ayam..

1 comments:

Dax Kecix said...

eee geliiii ~ xD

Post a Comment

LinkWithin

LinkWithin